Nieuws, november 2009

Derde Politiek Café in Weert

Op initiatief van de politieke partijen in Weert wordt, met het oog op de gemeenteraads verkiezingen van maart 2010, een zestal “Politieke Cafés” georganiseerd in café “t Swaentje”(Stationsstraat) in Weert. Het derde Politiek Café vindt plaats op zondag 29 november tussen 13.00 en 14.00 uur en wordt rechtstreeks uitgezonden door Weert FM (107.5 FM en via de kabel). De toegang is gratis.

26 november 2009

SP: alle bestuurders onder de Balkenende-norm, steun van alle fracties

Alle fracties in de raad steunen de SP in de stelling dat alle bestuurders die in opdracht van de gemeente werken, onder een maximumbeloning vallen. De aanleiding was de extreem hoge beloning voor managers bij een samenwerkingsverband in de regio.

Aandacht in de Tweede Kamer voor de Montessorischool Weert

De Martinusschool aan de Emmasingel, een monumentaal pand in de Weerter BinnenstadIn een debat over medezeggenschap op scholen heeft SP Tweede Kamerlid Manja Smits op 25 november gevraagd om een reactie op het gebeuren op de Montessorischool in Weert. Staatssecretaris Dijksma heeft aangegeven de casus niet te kennen, maar heeft toegezegd zich er in te verdiepen en een reactie te geven.

25 november 2009

Rapport 'Hoe tevreden is Fatima' gepresenteerd

Fatima-rapportOp een bijeenkomst in buurthuis Fatima is het rapport van de SP over de wijk gepresenteerd aan belangstellenden. Onder de titel 'Hoe tevreden is Fatima' worden enkele conclusies gepresenteerd.

23 november 2009

SP informeert bewoners Fatima over resultaten onderzoek

De SP heeft de gehele wijk Fatima geïnformeerd over de resultaten van het onderzoek dat zij begin oktober in de wijk hield. Dat deed zij doormiddel van een pamflet dat huis aan huis in de wijk verspreid is.

21 november 2009

SP Weert aanwezig bij vakbondsmanifestatie Eindhoven

Weerter SP'ers protesteren in EindhovenDe SP afdeling Weert, waaronder kandidaatraadsleden Bert Peterse en Lin Franssen, was aanwezig bij vakbondsmanifestatie Eindhoven. Samen met zo’n 5000 anderen protesteerden zij tegen de kabinetsplannen om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar.